Ankara Teknokent Koleji
TEKNO REHBERLİK

TEKNO REHBERLİK

ETKİLİ VE KAPSAMLI ÖLÇME DEĞERLENDİRME & REHBERLİK MODELİ

Psikolojik Danışma ve Rehberlik çalışmalarımızla en temel hedeflerimizden biri, her öğrencimizin potansiyelini gerçeğe dönüştürmesine ve 21. yüzyılın donanımlı bir bireyi olarak hayata hazırlanmasına destek olmaktır.

PDR hizmetlerini, tüm öğrencilerimizin ve onların yaşamında önemli rol oynayan paydaşların PDR hizmetlerinden etkin bir şekilde yararlanabileceği Gelişimsel ve Önleyici Rehberlik Yaklaşımı ile ele alınıp yürütülür. Sistemli takip ve sarmal bir yapıda hazırlanmış çalışmalardan oluşan PDR sistemimiz; öğrenci, veli ve öğretmenlerimize uzman destek sunarak akademik, sosyal ve duygusal süreçlerin sağlıklı bir şekilde sürdürülmesini hedefler.

Bu kapsamda olmak üzere öğrencilerimizin psiko-sosyal, akademik ve kariyer yönünden gelişimleri öncelikli hedeflerdir. Etkili ve kapsamlı bir ölçme ve değerlendirme yaklaşımıyla da, öğrencilerimizin eğitim ve öğretim süreçlerindeki performanslarıyla ilgili tüm bilgiler analiz edilir ve bu analizlere göre eğitim durumu düzenlenir.

Ölçme değerlendirme süreçlerinde ve diğer tüm aşamalarda öğrencilerin neleri öğrendikleri, anladıkları, kavradıkları, yapabildikleri ve hissettikleri belirlenmeye çalışılır.

Teknokent Kolejinde her öğrenciye bir mentor öğretmen bire bir danışmanlık yapar. Mentor öğretmenlik sistemi ile her öğrencinin; akademik, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alandaki gelişiminin gözlenmesi ve gelişim gereksinimlerinin tespit edilmesi, başarısının yükseltilmesi, kendisi ile ilgili kişisel planlama ve değerlendirme becerisinin geliştirilmesi, okula bağlılığının sağlanması, motivasyonunun artırılması ve okul-ev arasında etkileşim ve iş birliğinin kolaylaştırılması hedeflenir.

Profesyonel eğitim koçluğu, bilimsel verilerle çalışan, akademik testlerle desteklenen ve duygusal zekayla tamamlanan gelişim odaklı bir sistemdir. Teknokent Kolejinde her öğrenciye bir mentor öğretmeni ile eğitim koçu bire bir danışmanlık yapmaktadır.

Kişiye Özgü Öğretim Modeli her öğrencinin öğrenme stilinin birbirinden farklı olabileceği ve her öğrencinin öğrenebileceği esasına dayanır. Bu model öğrencilerin eğitim öğretim sürecindeki bireysel farklılıklarını, ilgi ve yetenek alanlarını dikkate alarak kişiye özgü planlanan ve uygulanan bir eğitim modelidir. Böylece öğrencilerin öğrenme biçimindeki farklılıklarını dikkate alarak “Kişilerin öğrenme tarzları, onların parmak izleri kadar özeldir.” tespitinden hareketle öğretim süreçleri planlanır.

Bu modelde öğrencinin; yeni bir şey öğrenmeye hazırlanırken öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanması, keşfetmesi sağlanır. Bunun için öğrencilere kişisel öğrenme biçimleri ile ilgili testler uygulanır. Öğrenciler için öğrenme biçimi, çalışma alışkanlıkları gibi birçok detayın yer aldığı bir öğrenme yolu belirlenir. Hem bireysel olarak öğrencinin hem de sınıfın öğrenme profili çıkarılarak dersler bu profile özgü planlanır ve işlenir.

Öğrencilerimizin akademik düzeyde edindikleri teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürmelerine fırsat oluşturmak, bilimsel araştırma faaliyetlerini desteklemek; onları araştırma yapmaya ve proje üretmeye teşvik etmek, onların çalışmalarını yönlendirmek, bilimsel çalışmalarının gelişimine katkı sağlamak, girişimcilik kültürünün öğrencilerimiz arasında yaygınlaşmasını sağlamak amacıyla öğrencilerimiz, başta Devlet Kurumları olmak üzere ulusal ve uluslararası düzeyde birçok bilimsel olimpiyat, yarışma ve etkinliğe hazırlanır; bu konularda onlara gerekli danışmanlık ve rehberlik hizmeti.

Okul ve ailenin üzerlerine düşen rolleri en ideal şekilde gerçekleştirmek için ailenin eğitim süreçlerine katılımını ve güven esasına dayalı güçlü bir iş birliğini çok önemsiyoruz. Bu amaçla velilerimize yönelik onlarda farkındalık oluşturmak, bilgi ve farklı bakış açıları edinmelerine katkı sağlamak için öğrencilerimizin akademik, bireysel eğitim ve gelişimlerine dair aile okulu çalışmaları ve seminerler düzenlenir. Öğrencilerimizin ergenlik dönemi gelişim özellikleri, anne-baba rolleri ve tutumları vb. konularda ailelerle bireysel görüşmeler gerçekleştirilir ve onlara bilgilendirici materyaller gönderilir.

İş dünyasının ihtiyacı olan nitelikli insan gücünün yetiştirilebilmesi, ulusal ve uluslararası düzeyde işletmelerin rekabet edebilme gücüne katkı sağlanabilmesi, ülkemizin başta insan kaynağı olmak üzere kaynaklarını etkin ve verimli kullanabilmesine bağlıdır. Bu nedenle Teknokent Kolejinde öğrencilerimizin; çağı takip eden ve ona yön veren becerilere sahip bireyler olarak yetiştirilmesi planlanmıştır. Bu amaçla öğrencilerimize bilgi, beceri, tutum ve davranış kazandırılması için uygulanan teorik ve uygulamalı eğitimlerin yanında onları desteklemek ve geliştirmek üzere üniversite ve iş dünyası temsilcileri ile çözüm ortaklığı ve iş birliği protokolleri gerçekleştirilir.

Öğrencilerimizde sosyal konularla ilgili farkındalık oluşturmak, onların sosyal konulara yönelik duyarlılıklarını artırmak ve geliştirmek amacına yönelik sosyal sorumluluk projeleri üretmelerini ve uygulamalarını isteriz. Bu amaçla öğrencilerimizle ilgili olarak başarılı bir akademik kariyerin yanında her alanda fark
oluşturacak sosyal sorumluluk bilincine sahip etkin bireyler olarak yetişmelerini, yürüttükleri projelerle yaşadıkları hayatın dışında başka hayatların da olduğuna dair farkındalık kazanmalarını ve toplumda fark ortaya koyarak toplumsal duyarlılıklarını geliştirmelerini sağlamak en temel öncelik ve hedeflerimiz arasındadır. Böylece öğrencilerimiz hayatın sorunlarıyla tanışırlar ve bu sorunları yapıcı biçimde çözmeye çalışırlar. Dolayısıyla ileride meslek ve özel yaşamlarında gereksinim duyacakları iletişim, problem çözme ve iş dünyası ile ilgili becerileri öğrenir ve geliştirirler. Topluma karşı da sorumluluk duygusu kazanırlar.